Hoppa till innehållet Hoppa till navigeringen Hoppa till början av sidan

          Utvecklingsprogram

Tillvägagångssätt

Kartläggning

Om kunden är medveten om sitt nuläge och det önskade läget avklaras kartläggningen redan efter det inledande mötet, annars nyttjas vårt upplägg i auditering.

Introduktion

För att involvera ledning, berörda och i vissa fall hela organisationen hålls introduktionsutbildning i det aktuella ämnet. I en efterföljande workshop arbetas avgränsning, roller och tidplan fram.

Processkartläggning

Processen kartläggs och kunden coachas i ”Best practise” lösningar för att effektivt hitta den optimala anpassningen utifrån verksamhetens behov och förutsättningar.

Stödsystem

Behovet av stödsystem identifieras och kunden coachas i ”Best practise” lösningar för att effektivt hitta den optimala anpassningen utifrån processens behov.

Standardisering

Processen standardiseras så att VAD, VEM, NÄR och HUR framgår och handhavandeinstruktioner för stödsystem tas fram.

Utbildning

Berörda i organisationen utbildas teoretiskt i den standardiserade processen och praktiskt genom övningar i hur stödsystem skall nyttjas.

Implementering

Processens behov av organisatoriska förändringar och förutsättningar genomförs. Organisationen stöds, leds och styrs för att få processen att tillämpas korrekt och effektivt.

Senast publicerad: 170208 | Powered by SiteSmart